Tuesday, May 10, 2011

ape kena mengena Bukit Tinggi ngan Melaka

Assalamualaikum....


ok smbung entri tadi, pepagi kitorang suma da bangun..eh lupa nak gtau korang Bukit Tinggi neh da tak sejuk mcm aku pegi dulu, dia punya suhu sama jek mcm ko duk kat Olak Lempit..nak dptkan rsa dingin tu agak susah aku rasa, melainkan ko bogel dlm bilik, insyaAllah sejuk tu smpai ke tulang..

tp utk bawak anak2, lepak2 release tension seswai la jugak...bley jln2 dan pusing2 area situ jek dan bila 'eh rasa mcm nak beromen jap la' makanya leh la ko masuk bilik terus..takyah nak stat2 enjin segala bagai baru nak smpai kan..sgt mudah, aku suka cmtu..bila nak jek terus dpt..eh, nak ape ek???

pastu bila mlm, ada la dorang wat tiger show..klu malas nak turun ko tngok jek la dr balkoni, klu malas gak lagi, ko laki bini wat la tiger show sndiri..muahaha...

bila da siap packing segala bersiap sedia la utk aku cek out...sebelum tu aku anak beranak isi perut la dulu..da bape banyak show la plak aku wat mlm tu kan, bangun pagi konfem kebulur..bila da setel sume makanya berangkat la aku sume, sebelum trun singgah Japanese Garden..bila smpai aku tngok mcm tak meriah jek..tak syok la, jom kita g tngok rabbit plak...tp klu da laki ko turun bukit pun tekan minyak, haruslah aku sume dlm kete, 'eh eh eh bkn tu ke.........' ha nak sebut rabbit pun tak sempat weyyy...tp takpe, aku ada cadangan yg agi bernas...

lepas turun dari Bukit Tinggi, smpai KL tengok jam baru kol 2..lorr, baru kol 2 ke...'eh, b jom kita g Melaka jap nak, baru kol 2'..mujur driver aku neh sporting, bab jalan no hal punya, kan aku ckp mujur si putih aku tu takde sayap jek, klu tak da merata da lepas..hahaha....

g Melaka bawak dak2 neh g Zoo Melaka..cian kat dorang nak tengok rabbit kat Bukit Tinggi tak dapat..mak bapak nyer haruslah menebus semula keinginan anak2 kan..kesian dorang, padahal mak bapak dia yg lebih nak berjalan..kuang3x...


smpai dlm kol 4 gitu, dia punya panas ko jgn ckp larr, mau jd org Nigeria pas balik tu..tu pasal la aku bawak dak2 neh round Zoo naik tram..puas la ati memasing kan..


da suda melawat sedara kat Zoo Melaka, aku igt nak g Bandar Hilir, tp aku mcm da tak larat da coz jln jem pastu ngan cuaca panas agi..alih2 aku ajak dorang g lepak tepi laut kat Alai...ape beza suhu tepi laut ngan Bandar Hilir???bkn tepi laut agi panas ke???kahkah...tepi laut mmg panas tp pastu leh terus g makan seafood kat Parameswara..akal kena panjang babe, panjang dan kreatif baru leh menghasilkan perjalanan idup yang bahagia..cehhh...banyak la ko punya akal kan..

neh kunun2 jek, da tentu bawak pokok, mne lak nak dtg silau nyerrr..salah pot lak masa neh..ekeke...


~Sekian~


No comments:

Post a Comment