Sunday, April 24, 2011

~La Tahzan~

As Salam....

tadi membuak-buak perasaan nak update blog..tapi bila dah mengadap,idea pun lesap..
sesungguhnya apa yang berlaku banyak hikmahnya...
dn aku harap aku dah sampai ke kemuncak kesedihan...
~berserah pada yang Esa~

Pepatah Arab menyebutkan: "Jika seutas tali sudah sangat meregang, nescaya ia akan segera putus!"
Maksudnya: Apabila suatu persoalan semakin rumit, maka tunggulah jalan keluarnya.

rindu pada mak...membuatkan hati ni xsabar nak balik..
teringat kisah 2 bulan lepas,myb ni hikmahnya...terima kasih kakak~
siyes!!aku rindu giler mak aku...T_T
rasa nak balik johor sekarang jugak~ xboleh tahan rindu pada mak..
ok...aku mmg nak balik uma..nak peluk mak...nak cium mak...
nak peluk ayah...nak cium ayah..
nak manja2 dengan mereka..
adik2,abang...
yelar..aku anak manja..(huu..manje ke)
hmmmmmmmmm..........
~xsabo nak balik~

study week...orang study...aku???hmm..mlas nak cerita..
study kali ni lain sikit...thank Allah sebab kurniakan aku dengan sahabat2 yang paling memahami aku..sayang aku..korang tau x,ku sayang korang damn much!!
paling nak tembak,opcoz ler c 'panjang'!hiii...sbb dia ada tym aku perlukan dia...nota bercakap..heheh..
sah2 bila ku baca sendiri,kepala akan kluar awan ketul2,pas tu mesti ada isi dalam awan tu..huh~
inilah mereka yang ku sayang kt upm ni..yang ada tym ku perlukan dahan utk berpaut..
dari kiri berdiri:
tika(panjang)..merangkap rumet ku..n best friend pling close!
mek su..da kawen,tp tetap jdik akak ku yg trbaik!
syam...hmm..hii..dont wrry syam,ku ok..^_~
aisyah kecit..slalu tnye ku knape..tp ku cm mmpu diam je..huu..pnjm blik dier tok solat+bnjirkn diri..
alice...hmm..lama xjpe amoi nih..gler stdy!sp xknal..
dari kiri duduk:
ija...dier sntiasa bg spport kt ku..wlu kt uma..n dier lar yg bwk ku kuar..~Yaa Baasit~
miza...hii...spport ku xkire dier kt mana..wlu kt uma kan..dier nk nages sm tym ku trnages dpn dier
okeh,aku...perempuan ini!
baik kan kwn2 ku??T_T
sbb tu syg dorg ketat2..
fira..lg sorang..

ada lagi,ramai...*nnti ku wt entri khas utk korg k?^_~
korg pun bukan jenis selak blog ku nih..huhu

insyaAllah,kawan,ku akan tersenyum...untuk korang..^_~
aku akan cuba kembalikan 'zack' korang...

xpernah2 sebelum ni berminat baca buku motivasi...huu..ada,tapi bukan baca pun...
puaslah rumet sogok dengan semua buku2 motivasi dia..
sebab setiap orang muhasabah diri xsama caranya kan..n aku ada cara sendiri..
dan 3 hari ni,tangan ku berteman buku tu je lah..tak habis pun..celup2 jelar ku baca..
ok,buku lama..~thii
walau aku xbaca banyak...
sambil diiringi muzik instrumental ombak,air hujan,bla3..
memang smpailah tahap gelombang alpha ku..
tapi sat jer..huuu
antara isi yang boleh aku share dengan korang :

Kendalikan diri anda dalam berbagai kesulitan yang anda hadapi! Dengan begitu, anda akan dapat mempersembahkan bunga mawar dan melati yang harum kepada kami. Dan....
....boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu.... (Al-Baqarah: 216)

Barangsiapa mampu mengawal emosinya, mengendalikan aqalnya dan menimbang segalanya dengan benar, maka ia akan mudah melihat kebenaran, mengetahui petunjuk dan memutuskan sesuatu dengan benar.


 silence is better...hmm... bila cakap,asyik sakitkn hati orang jer..maaf~
klu boleh xnak keadaan jadi lbih buruk,tapi macam dah jadikn makin buruk...
serius,MAAF~ T_T
...dengan penuh kesal...

terasa seperti aku bukan seorang yang baik...hmm...
aku,dah buat silap..MAAF semua~

aku : i'm fine
yeeaaayyyy!!!!!!!!!!! (^_^)

No comments:

Post a Comment