Sunday, February 27, 2011

pakar belit

Assalamualaikum....


kesekian lamanyer aku tak hupdet blog, nak jengah kejap pun malas apetah agi nak hupdet kan..nak hupdet bkn senang, tkde mood, takde modal mmg tak menjadi..jgn kata soping jek pakai modal, hupdet blog pun mau pakai modal..modal yg kena menggunakan otak geliga aku neh, muahaha....sila jgn terpedaya dgn ideologi penyampaian aku yg mengarut neh yerr...ekeke...

klu aku da lama tak hupdet blog mknanya mood aku baek..klu entri aku sejam naek 3, 4 tu mknanya setan da menguasai akal fikiran..haha...aku tak suka hupdet blog dikala emosi berada di paras normal...saat yg paling best utk hupdet ialah dikala lontaran idea makian dtg mencurah2...insan yg hendak dimaki kali neh sgt la bernaseb baek coz kejadian tu da 2 mggu berlalu, so aku pun da sejok, nak kasi up kat cni pun da tak best...melainkan dia berani mempertaruhkan nyawa dia sekali agii utk berbunuhan ngan aku...muahaha....silakan, sgt dialu-alukan..

ok skang masuk kesah opis baru aku, stil under renovation, dlm 60% da siap..pasang pintu, naek bata dan cat sume da setel...tgh tunggu utk pasang kapet ngan blind...bos aku menang dlm kes neh, dia nak kaler hijau, so aku terpaksa la restukan kehendak dia, kang kot pendek umo terbeliak lak bijik mata dia klu aku tak tunaikan hajat dia kan..

ow yesss, aku ade cket stori pasal toke kapet..aritu dia dtg bg aku 1 katalog kapet utk dipilih..then bila da discus ngan bos, kapet yg menjadi idaman bos aku adalah kaler hijau jugak..dinding da hijau takkan nak pilih kaler oren kan..hijau dia pun ok, masuk la dgn kaler dinding tu..sehari selepas tu cont tu dtg jmpa aku utk amik balik katalog kapet dia tu..masa tu aku inform la kat dia kapet pilihan bos aku...

selang sehari dia dtg balik & gtau aku yg kapet kitorang pilih tu da out of stok;

kapet: pn. saya nak bgtau kapet kaler ijau tu da out of stok
aku: ok, so desgn ape jek yg ada
kapet: yg ada kaler cekelat, biru ngan krim
aku: ow, dsgn len takkan takde, bos nak kaler ijau jugak..
kapet: takde, klu nak jugak kena tunggu sebln stgh..Pn amik la kaler cekelat, opis si polan amik kaler neh cantek bilik dia...(dia ulang bnda neh lebih 25x)
aku: En. saya nak tanya, bilik saya kaler hijau, bilik si polan tu kaler ape yer yg En sibuk sgt soh saya amik neh????
kapet: kaler terang jugak la, terang kaler dia..(jwb musti nak banyak kali)
aku: terang??terang mcm mane??agak2 bilik saya yg hijau tu seswai ke ngan kaler cekelat pekat neh?!!!ok td En. ckp stok sampai dlm masa 1 bln setengah, so kitorang bley tunggu sampai stok smpai..
kapet: mmg sbln setgh tp kontrak kitorang da abis masa tu..


pas pada tu dia pun kua, then tak lama tu dia dtg bawak lagi 1 katalog..


kapet: Pn. ada 1 agii design yg ada kaler hijau..
aku: eh ada plak, sebelom tu saya nak tanya, td En. ckp da takde design lain, so desgn yg En. bg neh berkualiti ke???ape beza dia dgn yg memula td, material dia sume mcm mne??
(hamik ko, zassss aku bg soklan, mcm gud2 jek kan)
kapet: ow yg neh berkualiti & mahal Pn.


ok aku da malas nak taip panjang2 dialog aku ngan pakcik neh..korang tengok dia punya nak senang & cara dia putar belit..malangnyer pakcik neh silap percaturan...laki aku idup dikalangan kontraktor2 melayu, ari2 dia ada stori kat aku taktik2 kontraktor melayu kita neh, so aku gunakan ilmu yg aku ada cket tu utk nyusahkan pale otak org tua tu..client bley demand lelebih, pndai dorang arr nak buat cmne..da la memula ckp leh tgu sbln lebih, bila aku setuju, dan2 ckp abis kontrak..pastu nak soh aku mudahkan keje dia, dia bantai rekemen kat aku kaler cekelat..bila aku taknak, tup2 smpai lak katalog baru..binawe btol pakcik tu...pastu siap bangga gtau aku pintu pejabat aku yg kat depan tu dulu dia yg pasang...eh ape kena mengena ngan aku, isu dia skang kapet, bukan pintu..seboleh2 nak lari tajuk, igt aku nak terkesima ngan pengalaman dia pasang pintu opis aku tu..

pastu selagi dia tak dtg pasang kapet design baru yg aku pilih tu aku stil tak confident agi ngan pakcik tu coz masa aku kat opis lama, masa tu aku kat bahagian kedekanan, kitorang pilih design kapet yg sama tp kontraktor tu ckp kapet tu mahal, kira bos aku Timb. Dekan tak layak agi utk dpt kapet mcm tu...hurm....mcm mane aku kat cni leh dpt kapet tu????sedangkan skang neh opis di Pusat Pengajian jek..musykil jugak...dun play2 arr pakcik...

No comments:

Post a Comment