Wednesday, November 24, 2010

sampainya hati seorang IBU

Assalamualaikum....

mlm td kebetolan aku bukak TV3 tngok citer Bersamamu....memula kisah P.Kalimuthu...pastu kisah Azri neh plak...umo dia 42 thn, status bujang trangg tangg tanggg..skang neh menderita cacat seumor idup pas kena simbah asid....







masa kat sepital..kesian kan...




neh plak gambar dia seblom & selepas kejadian....

skang neh aku x kisah pasal simbah2 asid neh coz mmg da trend org melayu skang..agak2 sakit ati ngan sesape bnyak cara dorang guna..selain dr ilmu sihir..simbah asid neh salah satu cara moden la..

ape yg wat aku nak kuakan psal kes azri neh..pd aku dia neh spesel kes..slalu org yg kena simbah asid neh mcm xBf @ xGf kan...dia plak kena simbah asid ngan mak kandung dia sendiri yg bersekongkol ngan adik lelaki dia...puncanya dr perselisihan faham antara azri dan famili pasal harta pusaka arwah ayah dia..tindakan mak dia mmg bangang dan bangsat sbbnyerr dia simbah pasal anak dia neh mintak geran utk renew roadtax moto...hurmmm.....bkn nak renew sport car pon...

yaAllah apelah dosa si anak neh..9 bln 9 ari dia duduk dlm kandungan ko, lahir dgn ckup sifat, ko bela dia selama 42 tahun dan akhirnya ini balasan yg ko bg...


ape jenis mak la yg layak dipanggil utk org mcm neh..sungguhpun besar sgt kesalahan anak xkan smpai sanggup ko biakan dia derita..da la ko buat hidup dia merana..ko buang dia idup sebatang kara..mane hilangnyer rsa kasih dan sayang seorang ibu..mmg seorang ibu xde dosa dgn anak..tp jwb la ko dgn Allah nnt..

mujur naseb Azri neh jauh lg baek dr sangkaan mak dia...sepanjang tempoh rawatan smpai la skang 3 org sahabat dia la yg menjaga dia..sampai 2 org drpnya brenti keje...bgos btol kwn2 dia kan...ssah nak jmpa aku rasa..kebtolan plak ada yg prihatin kasi tempat tinggal yg selesa di tingkat atas sbuah rumah banglo kat titiwangsa utk dijadikan sbgai tempat tinggal sementara spjg dia menjalankan rawatan di kl...dia pun banyak terima bantuan daripada agensi2 yg membuat kutipan sumbangan utk pembiayaan rawatan...

manusia yg dianiaya disayangi dan dilindungi Allah..syukur Alhamdulillah...

tp kan aku nak celupar jugak kat sini..ikut ati aku neh;
  • mak dia tu kita cmpak kat umah kongsi indon..bia rabak cipap dia kena rogol..(tupun klu indon tu sudi nak jolok cipap dia la)
  • pastu da siap rogol cmpak kat kandang babii bia dia kena tonyoh ngan mak babii plak
  • klu dia idup agii bru la kita simbah ngan cuka getah....msa 2 bru ada akal ko kan...

utk adik bradik dia plak;

  • klu betina kita wat skil yg sama mcm mak dia kena
  • klu jantan, aku bg jln paling mudah sbb aku da mlas nak taip, mlm2 bawak g hiway plus kl-seremban campak dia kat fastlane...bia hancur tulang daging ko sume..kira sama la mcm asid 2 mngakis kulit & daging abg ko...rasakan!!!!!



p/s: nape aku lak yg emo lebih..huhuhu....



No comments:

Post a Comment