Friday, March 25, 2011

aku tak jeles, tp aku MELUAT

Assalamualaikum....


aku da lama sgt tak hupdet blog, tiap kali nak masukkan entri ssah btol aku nak bina ayat..da lama tak practice @ aku mmg bengap bab2 nak mengarang neh???tp tak jugak, dulu masa SPM subjek BM mmg aku antara yg scorer ar..perlu ke aku mention kat cni???muahaha...saje jek, skang kan tgh hangat agi kesah dak2 amik result SPM...ekeke...

sejak dua menjak neh kan tekak aku mcm loya2, tp jgn cuba nak wat speku ek..bkn loya kena buatan laki aku tu, tp meloya ngan certain pipel yg da menyalahgunakan laman sosial esp FB...

bru aku tau FB tu mmg tempat utk berkasih sayang somi isteri ekkk??cara utk mengeratkan ikatan mmg kena luahkan dlm FB ke??korang selalu ke buat???aku rasa mcm nak buat jugak kat laki aku, tp aku rasa musti aku dibalas dgn penampar yang manja dari laki aku kan...

belakangan neh, makin kerap pulak kwn aku yg wat mcm tu...bkn bermaksud aku jeles, tp penah tak korang terpikir org yg membaca tu akan tumbuh bulu beruang???musti berbulu jek nak baca status2 ngan luahan rasa korang laki bini kan...kira mcm laki ko jek la yg best, romantik , fantastic, bombastik..cm org lain tak berlaki..kadang2 aku tngok smpai takde sape pun yg respon...komen2 sesama dorang jek laki bini, pastu siap like sendiri..kesian aku tengok, aku nak tolong like kan pun tak sampai hati..wakaka....

pk logik la kengkawan, zaman skang serba canggih, perlu ke ko nak bermanja2 kat FB???sms takleh ek???ow sms kena bayar, tp kan mostly guna smatfon..takleh BBM ek???whatsapp pun korang takleh nak donlod ke??ow nnt org taktau lak korang sweet kapel...tp klu takat kat FB ko nak manja2, kat umah selalu bercakar, kira sweet kapel ke tu???

ada sesetengah yg ok, status & komen juz lite2 jek..kira leh dikategorikan caring la..juz nak tanya kaba kat tmpat keje cmne sume..tu aku tak kesah..but yg jenis kat FB la ko nak post kat wall "I LOVE U", "U lOVE ME", "bertuah dpt laki @ bini cm ko la", "kita pasangan terhebat la"..like puki tak bila korang baca???mmg bley bernanah la bila baca, nak2 agi bila dpt tau yg kapel neh kat umah bergado abeh melayang segala belanga...agii rasa nak maki jek bila dorang naik kan status cmtu..yg pelik nyer sama lak laki bini, ow tu pasal la org ckp jodoh ek, musti la dpt spesis yg sama..

ok cukup la takat neh, kang pepanjang lebar len lak jd bunyinyer..arap takde yg kecik ati, aku juz tujukan kpd mereka yg terlampau obses nak tunjukkan kebahagiaan..kebahagiaan dlm umah tangga takyah nak menunjuk dik..org keliling mmpu untuk menilai...sifat2 yg lebih pada menunjuk neh bley membawa padah..

~Sekian~


p/s: aku tumbuk muka ko laki bini lelaju nak tak????

No comments:

Post a Comment