Thursday, March 31, 2011

berpantang sambil bersoping

Assalamualaikum.....






Motip???


gambar neh takde kena mengena sgt sbnarnya dlm entri aku neh, tp ada la bau2 bacang cket..tghari td, aku temankan MommyKD carik kan hadiah utk pemenang contest dia..MommyKD da anjurkan Contest utk BB yg Comel & Ceria kat FB.. mcm bese adat pertandingan, ada kalah dan menang, yang penting aku kalah..wakaka...


aku masuk kategori 3 - 5 tahun..sbb klu masukkan anak aku utk kategori 1 - 2 tahun konfem menang..buwekkkkk...hahaha...takde la, aku memain jek.. eh tpkan aku da ada ank besar ke??idok ler teman, aku masukkan anak buah aku si Danial..sbbnyer peserta utk kategori tu tak ramai, aku juz masukkan Danial utk meriahkan penyertaan..so adiah utk org kalah ialah temankan MommyKD carik adiah utk yg menang...bab nak membeli i LIKE ok...no hal pnya..

utk carik adiah bb of coz la kena g bb centre kan, takkan g kedai beskal plak..smpai jek kedai aku terkesima sekejap ngan 1 pasangan somi isteri neh..aku tngok bini dia tgh duduk kat kosi, korang jgn tak tau skang pasaraya kat Mesia mmg membeli sambil duduk...yeayyy, aku tipu...
haha...ok siyess balik...aku nmpak bini dia duduk ngan muka penuh emosi...asben dia tgh pegang bb yg dlm balutan selimut..aku mcm musykil, aku klu da stat musykil smgt ingin tau aku mula dtg membuak2...

rupa2nyer, baru aku pasan yg bini dia neh masih berstokin agii, yg bermakna dia neh masih dlm pantang...kagum sekejap...aku pun carik2 brg then aku nampak agi kelibat somi isteri neh..kali neh bini dia duduk kat tangga pulak..kebetolan aku baru nak turun tangga, masa tu sekali imbas dan gak la aku mengerling keadaan bini dia ngan bb yg di letak kat sebelah tapak tangan bapak dia jek..mmg kecik sgt bb neh..


masa neh aku tengok muka bini dia sgt penat, tak larat, penuh emosi dan amat menyeramkan aku coz aku rasa muka dia memandang mcm nak telan laki dia..then bila aku tngok bb dia masih merah...aku ngan MommyKD mempunyai pendapat yg sama, sbnarnya dia neh baru pas bersalin & baru kua sepital...

aku berpikiran positif jek la, myb dia terbersalin awal, so tak sempat nak wat preparation, lantas menyinggah ke kedai utk beli brg, TAPI;




  • perlu ke si isteri turut serta dlm aktiviti tu???


  • adakah ketidakpercayaan si isteri terhadap somi utk membeli brg bb membuatkan si isteri terpaksa turut serta???


  • klu pape jd, bentan, meroyan dan sebagainyer adakah si somi akan bertanggungjawab??

sebenarnya da banyak kali aku jumpa kes mcm neh, tp yg len tu at least keadaan dorang cergas dan nmpak da sihat...kali neh mmg aku tabik spring la..nmpak sgt dia masih lemah glerrr...kesian dan seriyau aku tengok..klu la pitam ke ape td, tak pasal2 jek...


aku nasihatkan korang sume klu bnda neh terjadi kat korang jgn la berani sgt wat cmtu, bia kan jek la laki uruskan sndiri, list kan la pape yg patut siap ngan brand skali then soh la dorang g carik..jgn sesekali mempertaruhkan nyawa, klu da gler meroyan ke ape laki tu tak tunggu lama da utk carik lain..free2 jek kita bg kat dia bini baru...

No comments:

Post a Comment