Tuesday, March 29, 2011

Lebam

Assalamualaikum....


coti aritu plan ke PD cancel, bilik da penuh coz laki aku booking utk ari ahad jek, pd mulanya nak lepak2 melaka mlm minggu tu, pastu smbung PD pd ari ahdnyer, at last tak jadi nak lepak Melaka, igt nak lepak PD 3D2N..alih2 ari sabtu da penuh.. ari jumaat terus booking Hot Spring, laki aku ckp aritu tak puas, dia neh klu nak feeling2 mmg nak lebih punya..aku layan kan aje kebetolan vila pun ada la pulak kan..mmg rejeki ko la b..



memula sampai ari sabtu tu sume bertenang2 jek la, bajet cool la konon kan..lepak2 luruskan pinggang..masuk jek ari kedua da menggelupur, subuh2 adam da berlari pegi ke water park..smpai tak smpat nak tepek sun blok..bajet da putih melepak, Nicole Kidman pun tak sanggup mempertaruhkan kulit dia yg melepak tu kan, tetiba aku lak berani mati wat cmtu, alamatnya mmg hampir menjadi Dayang Senandung, lebam ok..pas mndi igt kan comel ala2 barbie doll, pipi jd pink, bangon tido hamik ko, berbirat kulit..abis sume kena sun burn..baru betol lepak sampai LEBAM kan..muahaha....



bila dpt bercoti lama ada can la aku nak explore pelusuk tempat neh kan, abih segala kolam yg ada aku terjah, baek yg sejuk, panas, suam2 kuku sume aku cuba...



mcm yg kat atas neh, kolam air panas yg seswai utk berendam seluruh badan..budak2 pun ramai yg join mandi kat cni...


lepas rendam kaki, kita berjalan atas batu neh..org ckp klu pijak sakit mknanya badan tak bape sihat, so cpt2 la ko g cek doc..cm aku masih bley berlari, muahaha...gler berlagak ayat, takde la, mksud aku, aku leh jalan cm bese arr...takde la terhencot2 ke ape..



kolam air panas utk rendam kaki ok, masa pas mndi kat water park aku dtg cni, bajet hebat la kan, sekali rendam kaki, umanggg aiii paneh nak maut punya...leh jd kaki rebus pas rendam dlm neh..penah mkn kaki rebus???aku pun tak penah, saje jek tanya..hahaha...aku berjaya gak rendam kaki dlm neh, pas rendam mmg lega sgt badan, terasa ringan jek...mknanya perjalanan darah aku kembali normal...cewahhhh...leh kembang la segala cagu pas rendam dlm air panas neh..ekeke...


mari merebus telo


suhu air panas neh sampai tahap bley merebus telo, sukati ko nak wat telo separuh masak @ jd telo rebus dulu..selain drp telo, leh jugak rebus ketam @ udang, kecuali sayur-sayuran..neh drp info yg aku dpt la..tp masa neh aku da terlambat, sampai jek kiosk jual telo da tutup...balik umah jek la gentel telo..ooopppssss....hahaha....

No comments:

Post a Comment